ב"ה יום חמישי, י"ז סיון תשע"ט | 20.06.19
אין החרמות בחב"ד • דעה

"כמו בכל מסגרת, גם בחב"ד 95% מהקהל שייכים ל"עמך" ללא דעה קיצונית. רק מיעוט שולי מובילים את הציבור" • ר' אליהו וילהלם מגיב

לכל ידידי וחברי, אני מבין לליבכם ולתמיהתכם, איך זה קורה שדווקא ממני תצא קריאה לכבוד הדדי, משום מה כולנו רגילים לסדר ולתייק את מה ואת מי שעומד לפנינו, על פי הנחות מוקדמות, ללא חשיבה מקורית ואמיתית, הקשיבו היטב, אינני קורא לאחדות בין כולם, אחדות תהיה בע"ה בביאת והתגלות משיח צדקנו.

אני בסך הכל קורא לכבוד הדדי, השינאה ההדדית מיותרת ולא מועילה לכלום, יכולתי גם אני לבטא את צידקת דרכנו באלף הוכחות וסיפורים ואת הטעות והנזק של המשיחיסטים בעוד אלף סיפורים אחרים, אבל לא זה הנושא שאני מדבר עליו.

עברו כבר 14 שנה ומתברר שכל קבוצה מתבצרת בעמדתה ומתארגנת כטוב יכולתה, עלינו להתעלות מעל לחשיבה הסטנדרטית שלנו, להכיר במציאות שקיימים רבים מאנ"ש שאינם מקבלים את דרכה הסלולה של חב"ד מימים ימימה, - לא רק בעלי תשובה וכד', אלא גם בני דור שני ושלישי בחב"ד מוצאים את עצמם שייכים למוגדרים משיחיסטים, עלינו להשלים עם העובדה ולדאוג לכך שכל הקבוצות בחב"ד יכבדו אחת את השניה.

די מביכה אותי הסיטואציה, שאני זה שבא להגן על הקבוצה באנ"ש שדעתם היא הפוכה לחלוטין מדעתי, מהחינוך שקיבלתי בביתי ובשנות הלימוד בישיבות "תומכי תמימים" וכן מגיבוש העמדות החסידיות על פי שיחותיו ומכתביו של הרבי.

יחד עם זאת, אני סובר שברמה הפרטית, כל אחד מאיתנו חייב לעזוב את דרך התוקפנות, לפנות לכיוון של סבלנות סובלנות והסכמה בדיעבד. לחיים מסוימים של כבוד הדדי בין הקבוצות השונות בחב"ד.

זה לא אומר שעלינו לוותר כמלוא הנימה ב"שיטה", להיפך אנחנו חייבים לדגול בשיטה הצרופה של חב"ד כפי שחונכנו משך כל שנות נשיאותו של הרבי בכל הפרטים ובכל התחומים, אבל דוקא משום כך, אנחנו חייבים לדעת לקבל את הזולת למרות שהוא מכאיב לנו ופוגע בנו.

הנקודה המרכזית של דבריי היא שאי אפשר יותר להתעלם מהמצב הקיים שאין כיום מנהיגות אחת מוסמכת ומוסכמת על כולם, יותר מכך, משנה לשנה ההיפרדות הופכת להיות עובדה קיימת ללא אפשרות לשום חיבור מלאכותי, הבחורים הצעירים נשלחים כבר למוסדות נפרדים, ישנם ישיבות המוגדרות כמשיחיסטיות כמו שישנם ישיבות המוגדרות "חב"ד האורגינלית", במקומות רבים כבר קיימים בתי כנסת נפרדים, הוקמו מערכות עיתונים נפרדים ואתרי אינטרנט נפרדים, הבחורים הצעירים הלומדים באחת המסגרות אינם רבים אפי' עם הבחורים של המסגרת השניה, פשוט אין קשר בין הקבוצות, עם הצעירים אין כמעט שום טעם לדבר על כבוד לזולת, הם פשוט כמעט ואינם נפגשים כבר.

דבריי מופנים בעיקר לקהילות חב"ד הוותיקות ברחבי תבל שבהם עדיין ישנו קשר וחיבור בין שתי הקבוצות, במיוחד בקהילות כאלו שהציבור בהם קטן, כמו"כ ב 770 שבסופו של דבר כולם מגיעים לשם. לדאבוננו, כיום התמימים של "חב"ד האורגינלית" אינם מוצאים את מקומם ב-770, הבחורים הישראלים נאלצים מיד אחרי ה"קבוצה" לעזוב וללמוד בכל קצווי תבל, רק לא ב 770, הבחורים האמריקאים מלכתחילה הולכים ללמוד בישיבות שונות ברחבי תבל.

כאן דוקא באה הפניה אל המשיחיסטים לגלות סובלנות ולכבד את מי שדעתם שונה מהם, במקומות בהם עדיין נפגשים 2 הקבוצות במקום אחד, אין לנו ברירה וחייבים למצוא את הדרך לקיים חיי קהילה סבירים ללא מחלוקות.

***

עלינו להבין שכמו בכל מסגרת, גם בחב"ד 95% מהקהל שייכים ל"עמך" ללא דעה קיצונית מוצהרת לכאן או לכאן, רק מיעוט שולי מובילים את הציבור כולו, בהתאם לכישורי המנהיגות/החתרנות שלהם, רוב הציבור החבדי, גם המשיחיסטים וגם הלא משיחיסטים, ניתן להגדירם "אנשים פשוטים" שיכולים לסבול אחד את השני למרות כל חילוקי הדעות, לכן צריך למצוא את הדרך לכבד את המשיחיסטים הפשוטים גם מצידנו, בתנאי שהם יבינו שהם צריכים גם לכבד אותנו.

ישנו אכן מיעוט שולי / צעקני / תמהוני / אנטרסנטי וכו', כשהם בצד שלי הם לא כל כך מפריעים לי ולא מעניין אותי, והמיעוט השולי שהם בצד הנגדי, לא מעניין אותם מה שאני אומר ולא אליהם פנייתי.

אין לי ספק שאם נדע לכבד את רוב הציבור הדומם בקבוצה המשיחיסטית, הם ימצאו את עצמם באופן טבעי שייכים יותר לחסידי חב"ד האורגינלית" מאשר לאלו המגזימים בקיצוניותם (אגב, גם לפני תשנ"ב ותשנ"ד, היו בחב"ד קיצוניים שגרמו לחלול ה' והרבי לא סילק אותם מחב"ד).

נכון שהפיתרון הכי שטחי ופשוט הוא: ניתוח, חלוקה והחרמה וגמרנו, אך בואו לא נשכח שישנם משפחות שבני משפחתם חלוקים בדיעותיהם, ישנם ידידים וקרובים בעבר, שנמצאים כיום בשני צידי המתרס, אז אם באמת כל אחד בחר לעצמו את דרך התקשרותו לרבי, בואו נכבד את זה ולא נקצין את המצב עוד יותר.

אני למשל אעשה כל אשר ביכולתי שהקרובים אלי מבני משפחתי וחבריי ימשיכו בדרכה של חב"ד כפי שזכינו להתחנך עליה משך כל השנים, אבל אם אפגוש ידיד שהחליט להשתייך לקבוצה האחרת, אכבד אותו, רק אומר לו שייקח בחשבון שלפחות כלפיי הוא לא נציג "האמת והאמונה" של דורנו ואבקש ממנו להשתדל לכבד את החסידים שאינם כמותו.

אם שליח במקום מסוים קירב בחור לחב"ד המסורתית והמקובלת, נבקש מהמשחיסטים שיקחו בחשבון גם את דעתו של השליח שקירב אותו ולא יתאמצו לשכנע את המקורב ללכת לכיוון המשיחי, באותה מידה אם מישהו יגיע מהודו לדוגמה והתקרב על ידי המשיחיסטים, לא ננסה דוקא אותו להעמיד על טעותו.

בקיצור ולסיכום, הרבי תמיד לימד אותנו שאת ה"ציונות" צריך לרחק אבל את ה"ציונים" לקרב, את ה"שיטה הרפורמית" חייבים לפסול אבל את "היהודי הרפורמי" צריך לקרב, גם בתחום החב"די כך, אין שום עניין להקצין ולדחות את האחרים אם לא סוברים כמותם, למרות שדעתם שונה, למרות שלטעמנו הם אפילו גורמים לחילול ה' וחילול שם חב"ד, אבל עלינו לקרבם ולא לדחותם, רק כך בהיצמדות מוחלטת להוראות הרבי נוכל להוכיח את דביקותנו בדרכו.

***

בנוגע לציבור הרחב שאינם מחסידי חב"ד נראה לי שהיום אין סודות וכולם יודעים שחב"ד זו לא דעה אחידה ומגובשת וישנם חילוקי דעות קוטביים בחב"ד, אם נתבונן לרגע נבין שאם מישהו עושה פעולה כלשהי שאינה לכבודו של הרבי, הוא אינו מייצג את הרבי אלא את עצמו בלבד, הוא יכול לזעוק ולהדביק שלטים על כל עץ רענן, אבל כולם יודעים שכיום בחב"ד המצב הוא שישנם חילוקי דעות, אין הנהגה אחת, מדובר בחילול שמו של אותו אחד שעושה את הפעולה ולא מעבר לכך.

לא פעם כשאני פוגש אנשים הבאים אלי בטענות על מנהגים שונים ומשונים, ברגע שאני אומר שגם דעתי נוגדת למעשיהם, מיד יורדת טענתם, כי כולם מבינים את המצב לאשורו, בואו לא נגזים עם ההשפעה השלילית של האנשים האלו בכבודו של הרבי, הם לא מייצגים את הרבי בכל פעילותם, הם מייצגים את אמונתם על פי הבנתם, זה לא סיבה לפלג ולייצר מחלוקות של פגיעה ושנאה ללא רגש של קירוב כלשהו בין אחים וידידים.

כ"א בשבט תשס"ח
הגב לכתבה

תגובות
27
1. או, אלו מילים
כ"א בשבט תשס"ח
2. מסכים עם הכותב

למעט העובדה שמדובר בפילוג שבו אין קשר בין קבוצה לקבוצה ,לעניות דעתי רוב אנ"ש ,או העמך כפי שאתה קורה להם ,מחוברים,במישור האישי לכל הסוגים המחלוקת מתעצמת במקום שיש פוליטיקה ושם צריך לדעת להנמיך את הלהבות
כ"א בשבט תשס"ח
3. יפה
יפה כתב הרב וילהלם, ואני חושב שלרוב אנטי משיחיסטים אין בעיות עם הענין הזה.
הנקודה פה היא לא שיכנוע, או הדבקת פוסטרים תחת כל עץ רענן, או הנפת דגלים בכל מקום שאפשר להניפם, וכדומה - ישנם דוגמאות רבות.
עם כל הדברים האלו אפשר איכשהו להסתדר (כמו שכותב הרב וילהלם - הגם שאני לא מסכים לכך)
הבעיה היא כמו שכתב הרב גליצנשטיין השיטה שאין ללכת לאהל, בנקודה זו אני חושב שאין פשרות, וזה בכלל לא קיצוני לחשוב שצריך ללכת לאהל,ומדברי הרב וילהלם בכתבה זו, ובמיוחד בכתבה הקודמת - משמע שצריך לעבור לסדר היום ולכבד גם אדם שאוחז בשיטה זו - לדעתי ממש לא, אפשר להתחבר עם כולם חוץ ממי שבמוצהר דוגל שלא ללכת לאהל - ממנו צריך להיפרד.
כ"א בשבט תשס"ח
4. יפה מאוד, אך ת'כלס?
שניכם, הר'וילהלם והר'גליצנשטיין כותבים מאוד יפה ולעניין, אבל הבעיה היא שת'כלס מה אנחנו אמורים לעשות?
והרי כל אחד יודע שר' יהושוע מונדשיין לא ישב ר' שלום דוב וולפא ביחד, וכל דוגמא אחרת.
ולהביא את השלום לא נוכל להביא ע"י כך ש"לא נריב".
השלום צריך להיות אמיתי, ואני הקטן לא רואה אותו מגיע בעתיד הקרוב. כדי להביא את השלום האמיתי בינינו זה ע"י דרך אחרת, זו רק דעתי.
ועוד משהו, בנוגע לכך שהר' וילהלם כותב שהוא לא מדבר (או בסיגנון דומה) על הקיצוניים, אז השאלה היא כזאת: ועם כל את שאתם לא כותבים עליהם, זה לא אומר שהם לא קיימים! וצריך לטפל גם בבעיה, כביכול, שלהם. וע"כ אני בא לכל המגיבים שיחיו, שלא יתביישו ויגיבו גם הם ויביעו את דעתם.
כל הכבוד למערכת שטורעם על פירסום מאמרים כדוגמת אלו, והעלת נושאי "הליבה" על הפרק.
כ"א בשבט תשס"ח
5. חזק ביותר!!!! מילה בסלע!!!
הוא צודק במאה אחוז !!!!!!

די למחלוקת ל"שם שמים"!!!!!!!!
כ"א בשבט תשס"ח
6. אתה הורס את חב"ד
אני פילוסוף כמוך, אולי קצת פחות. אף תנועה לא יכולה להיבנות בלי אקשן, אל תהרוס את האקשן שלנו כדי שחב"ד תמשיך לפרוח
כ"א בשבט תשס"ח
7. עורו ישנים
סליחה, אני לא מבין, הלא הרבי זי"ע הדגיש הרבה פעמים שאין להפקיר את השו"ע על חשבון הקירוב. יש לקרב את הרחוקים להתורה אבל אין להוריד את התורה אל הרחוקים.
כ"ב בשבט תשס"ח
8. you should all grow up
you don't see how even you that is trying to make "Sholom" twist things around
1. Mekurov from "Hodu" why not from somewhere else
2. Meshechestin learn the same Sichos & learn't inthe same Tomchai Timimim
you both sound very narrow minded.
כ"ב בשבט תשס"ח
9. חסיד מחב"ד ה"אורגנלית"
רחמנות על הרב הכותב. נראה שהיו לו ימים לא קלים מעת שהוא הביע את דעתו במאמרו הראשון ואולי אף איימו על מעמד ציבורי, פרנסה וכו' (והפעם האיומים וההתקפות הגיעו לא מהצד המשיחסטי...).
וסוכ"ס הצליחו לכופף את ה"השקפה" הראשונה של כבוד הרב.
במאמרו הראשון עוד הוזכר שגם משפיעים וראשי ישיבה רציניים קיימים בשני הצדדים ועד שאף הרבי בעצמו נתן מקום לשני אפשרויות של מחשבה והתקשרות.

ועכשיו נולדה חב"ד ה"אורגנלית".

כנראה חב"ד של דור ה"השקפה" שנבנית ומתקפלת לפי מזג האוויר.

אינני יודע מה מתכון כבודו לחב"ד האורגנלית אם למשכילים ועובדים של חסידי הדורות הראשונים של חב"ד, אינני חושב שבין אילו שמזהים אותם כ"אנטי" הם משכילים, עובדים ובעלי אתכפיא גדולים יותר...

אינני חושב שהפוליטיקאים ובעלי ההשקפה השונים שמשתמשים בתוארים "חב"ד ה"אורגנלית" בכלל חשבו על רמת ה"אתכפיא" או ההבנה בחסידות או "עבודת התפלה" קשה להבין לאיזה "אורגנליות" התכוונו.

לאיזה סוג חסידים למשל מנסה הרב לשייך עצמו לסוג החסידים של בעלי המס"נ של הדור הקודם שהסתפקו בלחם צר ומים לחץ והיו מלאים אהבת ה' והתורה וכמובן אהבת ישראל אמיתית.
שהגשמיות כמעט ולא תפס מקום אצלם, האם הרב התכון לומר שהוא אכן שייך לאותו סוג אורגנלי?!

האם באמת ה"אנטים" בולטים בתכונות רציניות אלו יותר מהשאר?!

אולי התכוון הכותב לסוג החסידים הירושלמים ה"אורגנלים", מדורי דורות, שכידוע ה"קאך" וההבנה המיוחדת שהיתה להם בחסידות ובענין ההתקשרות כפתגם הידוע בזה וד"ל.



כ"ב בשבט תשס"ח
10. לכבוד מר וילהלם
למה אתה חושב שלמישהו מעניין מה אתה חושב ?
לך תתעסק בעשיה חיובית מועילה במקום לשרוף זמן על מאמרים שאף אחד לא ביקש
כ"ב בשבט תשס"ח
11. אלי וילהלם חב"ד הארגינלית?
הצחקת את הפשפשים. ברסלב נשאר ברסלב.

נ-נח- נחמ- נחמן- מאומן

לעצם העניין. מאמר מלא התנשאות עצמית לא רצינית, שמראה על אופיו של הכותב. הוא אורגינלי ואלף משפיעים לא אורגינלים כי הם מאמינים שהרבי משיח והוא חי. נשמה לי שוילהלם עצמו כתב אצלכם באתרכם ברגע שלהתעלות "הרב חי וקיים" אפשר לחפש בגוגל.

עם כל הכבוד הקו המשיחיסטי פי מיליון יותר אורגינלי ממייצגי האנטי.
כ"ב בשבט תשס"ח
12. אם זה חב"ד אורגינלית אני לא חבדניק
רק בעידן מחוצף כל כך אפשר לכתוב שטויות כאלו ועוד לקבל עליהם קומפלימנטים.
כ"ב בשבט תשס"ח
13. חב"ד האורגינלית (תגובה ל 9)
אתה לא צריך להסתבך כל כך עם המושג ולהרחיק עד לתקופתו של הרבי הריי"צ,

מספיק שתתייחס לכל המנהגים החדשים שנוצרו החל מתשנ"ד ואילך, לדוגמה: הדגלים והסיכות וכד',

תסיק בעצמך מה היא חב"ד האורגינלית ללא פילוסופיות מיותרות.
כ"ב בשבט תשס"ח
14. חינוך

הכותב המכובד כותב :"די מביכה אותי הסיטואציה, שאני זה שבא להגן על הקבוצה באנ"ש שדעתם היא הפוכה לחלוטין מדעתי, מהחינוך שקיבלתי בביתי ובשנות הלימוד בישיבות "תומכי תמימים".

אולי יכול הכותב להסביר לנו על איזה סוג חינוך הוא מדבר?

תודה רבה

כ"ב בשבט תשס"ח
15. חינוך אורגנלי (ל13)
עד כמה שאני באופן אישי לא מרגיש נח עם דגלים ואינני מבין בסיכות, זה לא נותן לי להרגיש שאני חייב להתנתק מהם זה לא נותן לי הרגשה שהם לא חב"ד וכיו"ב,
אני אפילו מסוגל להבין את המניע החב"די שלהם לכך,

מה שכן צורם וכואב לי ובכך אני מרגיש התנתקות מחב"ד האורגנלית, זה ה"בלוריות" של הדור הצעיר או המבוגר, הבגדים הבלתי צנועים או חסידיים שפתאום אצל כמה הפכו להיות חלק מהלבוש ה"חב"די" חלילה,

ההשקעה בחיים של מותרות מסוג כזה שלא שייך לחסיד חב"די אמיתי,

הקריאה הבספרות של חולת או עיתונים וכו' זוהי ההתנתקות האמיתית מחב"ד האורגנלית!

לצערי (והלואי שטעיתי) הרב הנכבד נראה שמרגיש עם אילו יותר נח ממה שמרגיש מבחורי ישיבה שתורתם אומנתם וכו' אלא מכריזים "יחי" וכיו"ב!

רבוש"ע, מי שאמנם חושב שיש לו אחריות של הבעת דעה של רצון לתקן עולם, של רצון אמיתי להחזיר ולהחדיר את החינוך החב"די האורגנלי, שישקיע את עצמו בבעיות החינוך הנ"ל בין תלמידי חב"ד!

עסקנים, חוסו על עצמכם, על בניכם, תתפנו ממחלוקות שטותיות, אל תנסו להכניס לתוך חב"ד את תנועת ה"השקפה" השכלתנית-ליטאית,

תתעסקו בדברים בוערים שנוגעים ללבה של חב"ד וכבודו של הרבי וכל נשיאי חב"ד לדורותיהם
חינוך חסידי, עם יראת שמים, ואהבת תורה, ואהבת ישראל כנה ואמיתית מהחינוך האורנלי החסידי.

חבר'ה בבקשה לצאת ממצרים, מכל המיצרים האנוכיים השטותיים, הנבובים וריקים מתוכן אמיתי, ובוודאי מקורטוב של קדושה, שיכול להגיע רק עם קצת הקרבה עצמיתת עם תפילה בכוונה שמגיעה רק ע"י הכנה נכונה, יגיעה בלימוד הנגלה והחסידות. יציאת מצרים ויציאת מהגלות נאו!
כ"ב בשבט תשס"ח
16. חבל על התנועה הזו
איני צורך להכביר במילים. כל השיטה ה"משיחיסטית" בעיני הציבור הכללי הינה חילול השם ונגיעה בע"ז רח"ל (אתם מוזמנים לעשות סקר דעת קהל). בין חבריי אני תמיד מעריך ומגן על חב"ד, אבל אין לי תשובות לטענות הנ"ל. אין פה שאלה של איך כל אחד מקמט את הכובע או האם מותר לסרק את הזקן. יש פה ויכוח בתחום ששמא המאמין בו יחשב ח"ו למומר לכל התורה כולה ואסור לאכול משחיטתו. לא משנה כמה קיטונות בוז יפנו אלי בתגובות הבאות. אי אפשר להסתיר את האמת עם סיכה צהובה. כל התאוריה המשיחיסטית שנבנתה סביב ג' תמוז חורגת מגבולות היהדות. ולא יעזור לטהר את השרץ תוך פלפול סביב מדרשים נדחים. אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואע"פ שיש הטוענים שהוא כבר היגיע, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.
כ"ג בשבט תשס"ח
17. ל-9 \ 15
חבל שאינך מבין את כוונת המחבר שאינו פונה כלל (למיטב הבנתי לא במאמר זה ולא במאמר הקודם) לבקשת אחדות אלא לכבוד הדדי.

ומובן שאינו מתפשר בדעותיו ובעמדותיו שהוא מחזיקן כדרך חב"ד האורגינלית (כמו שאתה חושב שדרכך היא האורגינלית).

הרב כותב לאנשים כמוך שנתפסים על מילים וקוראים מיד קריאות גנאי.

תפסיקו עם השנאה האישית, נגמר, אנחנו שתי קבוצות נפרדות ולא באנו לומר לכם שאנו המקוריים ולא אתם, אנו חושבים כך כי אחרת לא היינו מתנהגים כך.

כל הכבוד לרב וילהלם שמעלה נושאים חשובים אע"פ שהם לא מוצאים חן בעיני אנשים מסויימים משתי הקבוצות.
כ"ג בשבט תשס"ח
18. כל הכבוד!
ברצוני להחמיא לידידי הרב וילהלם שי':
החשיבה שלך מאופיינת בדינמיות ואין בה חלילה המקובעות לאחוז תמיד בקו אחד.
כידוע בחסידות, השכל הוא בדרגת "חי" ועל כן זוהי מעלתו שפעם פונה לכיוון זה ופעם לכיוון אחר. וכל פעם לפי האופן "המתקבל"!

גם השתייכותך לחב"ד "אוריגינלית" ראויה לציון. לאחרונה הרבה מחב"ד אוריגינלית נוקטים בשיטה של "גם אתה צודק". והנני בטוח שקבצי "מכתב מאליהו" יתפסו מקום של כבוד בין שאר קובצי המכתבים בשיטת מהדו"ק, מהדו"ב ואפי' מהדו"ת!

בזמנו שמעתי מידידי הדגול חמיך הרב טוביה שי' בלוי ווארט על רש"י בפסוק (דברים י"ז,י"א). "ואפי' אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין" דלכאורה מהו החידוש לשמוע לחכם שזה ימין כשאתה טועה וחושב שזה שמאל? אלא הכוונה שאפי' כשהחכם אמר לך אתמול שזה ימין והיום על אותו הדבר הוא אומר שזה שמאל - גם אז חייבים לשמוע בקולו.
ופירוש זה יפה קיימת במאמריך.
כ"ג בשבט תשס"ח
19. בוא נהיה עסוקים באמת
תנו לי רגע אחד להיות הפסיכולוג של ידידי אלי וילהלם...
עד לאחרונה הוא היה מרושת בהנהגה של חב"ד ואז הוא ראה את הדברים אחרת,
המנהיגים, בא נאמר את האמת יושבים במשרדים ולא עושים כלום, אלא פשוט יושבים שעות ומדסקסים את המצב, ומכך נוצרות המחלוקות!!! - כאשר אדם באמת עסוק בחיי היומיום להביא פרנסה ולהפעיל בית הוצאה לאור אין לו זמן לדסקס ולמחזר את הדעות השונות, הוא פשוט רואה את העניינים בעיניים פשוטות המועילות מאוד!

אם כל המנהיגים שלנו יהיו באמת עסוקים, נמצא שהמחלוקות לא מתפתחות וצוברות תאוצה.

אולי בגלל זה ר' יוחנן היה סנדלר??? - כך לא היה לו זמן ליצור פוליטיקה וחזית נוגדת לריש לקיש!!!

במילים יותר ברורות קחו את הרב גליצנשטטיין הנכבד ותנו לו תפקיד מעשי (ולא רק תואר מנהיגותי מכובד) ותגלו שגם הוא יזמר כמו אלי וילהלם!!!

המלאכה משחררת את הראש מעיסוקים מיותרים.
כ"ג בשבט תשס"ח
20. מהי חב"ד האורגינלית??
חב"ד האורגינלית היא חב"ד שלא משתנית !!
ואם לפני ג' תמוז 99% מחב"ד אמרו משהוא מסויים על הרבי(שיחיה עד ביאת גואל צדק והוא הוא גואל צדק!!!) ולאחר ג' תמוז 50% שינו את דעתם אז מי הם בחב"ד האורינלית אלה ששינו או אלה שנשארו באותה דעה??
מי חב"ד האורגינלית אלה שלא מתייחסים לעולם ונותנים לו לשנות להם את הדעה או אלה שחסומים מפני העולם ורואים את מה שקורה בו דרך המשקפיים של השיחות האחרונות ששמענו לעת עתה מהרבי מי הם אותם חסידי חב"ד האורגינלים?????
כ"ג בשבט תשס"ח
21. למגיב מס' 20
בדיוק זו הנקודה!!!

הרי לפני ג' תמוז אמרנו "יחי" ושרנו את זה ליד הרבי מולו ולאוזניו הקדושות הגיעו המילים הלוו והרבי עודד וכו'

זה השאלה שמציקה ומעוררת כל כך?
אנחנו כל כך תפוסים בעולם ולא רואים עד כמה הוא מבלבל אותנו.
מה קרה?
ג' תמוז? נכון היה, וזה עצוב וכו' אבל האם אנחנו יכולים להרשות לדיעות שלנו להשתנות מאז מן הקצה אל הקצה?
האם פתאום המשפט הזה ולא רק המשפט אלא גם כל התפיסה בקשר למציאותו של הרבי-השתנתה?
וכיצד אפשר להגיד"צאן ללא רועה"? זה נשמע נורא, !

בהחלט בגוף גשמי איננו רואים את הרבי, אבל הרבי לא אתנו? אז למי אתה מקושר? למי אתה שולח פנים? למי אתה שופך את תחינותיך באוהל, למי???

לרבי שהוא הרועה הנאמן שלנו וישאר כך למרות כל ההעלמות וההסתרים שבדבר. כי אנחנו צאן עם רועה!!!

אחרת היינו כבשים..

רק מבקשים מבורא עולם לראות שוב את הרועה ולשמוע אותו שוב באוזניים הגשמיות ועיניים הגשמיות וכו'.

אבל פה נמדדת באמת-חב"ד האורגנלית- איפה האמונה שלך וצד ההתקשרות האמיתית לרבי, ולא בזיופים, לא להוריד ולא להוסיף מה שלא צריך, (אלא רק בדברים טובים!
כ"ג בשבט תשס"ח
22. היחס לרבי היום
הרבי עצמו התבטא שהריי''צ חי ואעפ''כ הלך לאוהל וגם בגמרא על רבי יהודה הנשיא שפטירתו אינה סתירה שהיה מקדש בביתו מי ששונא וחולק על יהודי שני אם היה מרגיש שהרבי חי ועומד מולו בטוח שהיה מתנהג אחרת דרך אגב ראיתי חסיד שזלזל במי שלבש טלית לא חב''ד והנ''ל ענה לו תתחיל לעבוד על המבצע הראשון של הרבי אהבת ישראל לכבד גם מי שטליתו אינה חב''ד וד''ל
כ"ד בשבט תשס"ח
23. סליחה!!!
היחס שלנו אל הרבי כמו שהרבי התייחס לרבי ריי"צ זה השוואה לא נכונה בתכלית!!!!
כי א': הרבי אמר שהדור שלנו הוא האחרון של הגלות והראשון לגאולה והוא נשיא הדור ואי אפשר להשוות את שני הנשיאים זה לזה
ב:אחרי הרבי ריי"צ היה לנו עוד רבי והיום כפי מיטב הבנתי עוד לא מינו רבי חדש

יוצא אם כך שכל השוואה שלא תעשה היא לא נכונה

ובנוגע לפועל כל אחד יעשה מה שהמשפיע שלו אומר (הרבי אמר שאת כל ההשפעות שלו הוא מעביר דרך המשפיעים)
כ"ד בשבט תשס"ח
24. מענה ל-23
כידוע הרבי כותב שרבי זה עצמו''ה מלובש בגוף (כהזוהר -פני האדון ה' דא רשב''י) וכידוע שבביהמ''ק מקום הארון אינו מן המדה -בקה''קששם האיר העצמות -נמדד ואינו נמדד בעת ובעונה אחת ,עד''זאין פלא שרבי-עצמות-הוא חי כר''י הנשיא שבא לקדש ובכ''זנמצא בציון,וע''ד שמסופר שהבעש''ט והמגיד התגלו לאדה''ז -במאסר-כשהם בגוף גשמי בקיצור הרוצה להאמין שהרבי אינו באוהל יהי לו אשר לו אבל לפגוע וכו' במי שחושב שהרבי כארון שאינו מן המדה או כר''י הנשיא או כהבעש''טודאי שזה היפך רצון ונח''ר הרבי שדרך אגב למדנו לקרב ולחפש הטוב בכל יהודי
כ"ד בשבט תשס"ח
25. ....
א. ישנה תופעה שלא התייחסת אליה:

""""""מכות""""""

כשבריוני סאטמר החטיפו, לא נתנו להם כבוד! ולא החרימו רק אותם, אלא החרימו גם את הרבנים שלהם!!! בגלל שהם שתקו!

כבוד שייך כשיש חילוקי דעות, ואז למרות שאיני מסכים אתך, עדיין שננו ממין המדבר, שנינו יהודים, ובמקרה דנן שנינו מעוניינים להיות חסידים ומקושרים כמה שיותר, ולכן אני צריך לכבד אותך.

ברגע שזה מגיע למכות, נגמר הכבוד, ואז הדרך היחידה היא: חרם מוחלט, כמו שהרבי הורה לגבי סאטמר: לא לבוא איתם במגע!!!

ולא רק עם הבריונים שללא ספק גם בסאטמר הם היו שוליים, אלא גם עם הרבנים שראו, ושתקו!!!

ללא ספק יש לרבני המשיחיסטים את הכוח לעצור את האלימות (שאגב, מתבטאת לא רק במכות, אלא גם בתלישת מודעות, צעקה בקול רם להחריד, כשאתה יודע שאת השני זה מצמרר, ועוד....)
ואם הם לא עוצרים, הם פושעים שראויים לעמוד לדין על כך!!
והדרך שאנו צריכים להתמודד עם אנשים כאלו היא: חרם מוחלט!!!

ב. בנוגע לשלטים ברחובות: הייתי מציע לך לדמיין שעל כל השלטים יש תמונה של.... אבא שלך!
אם תפנים את זה כמו שצריך, תבין שזה עדיין מחלל ומבזה את שמו, ויש ציבור רחב שלא מתעסק עם ליובאוויטש בגלל זה!!
ואפי' אם חבר הכי טוב שלך היה תולה את שלט מבזה עם תמונת אביך, או אפילו אחיך, היית בהתחלה מנסה להסביר לו, וכשהוא לא היה מבין, הייתי פשוט מפסיק לדבר איתו ובוכה עליו שהוא הגיע לכזה שפל.
כ"ה בשבט תשס"ח
26. ישר כוח
זו הדרך לאחדות
י"ג בתמוז תשס"ח
27. תמשיך בבקשה
ר' אלי' אתה שם לב שאתה השפוי היחיד?
אתה הבוגר, השקול, והמתון.

אנא אל תשים לב לרוחות הנושבות. המשך להביע דעות עם ניחו שרוח זקנים נוחה הימנו.

הציבור זקוק לך!
א' באלול תשס"ח