ב"ה יום שלישי, ה' כסלו תשע"ט | 13.11.18
הכותרת ההזויה שהכעיסה

הכותרת ההזויה "הרבי מלובביץ' יבוא בקיץ לישראל", שהופיעה בעיתון 'פנים אל פנים', הכעיסה את מזכירות הרבי (היו ימים)
י' רענן

בשנות השישים והשבעים יצא לאור בישראל עיתון שנקרא 'פנים אל פנים'. העיתון, שנקרא בתחילה 'עין בעין', שינה את שמו ל'פנים אל פנים'.

העיתון יצא לאור בעריכתו של שמואל אבידור הכהן ז"ל, שהיה ביחידות אצל הרבי מספר פעמים. העיתון היה בעל אופי של "צהובון" ורבים מהדיווחים היו בבחינת רצון ליצור סקופים, לא תמיד אמיתיים, למרות זאת לא מנע הדבר מהעיתון להיות נקרא גם על ידי הציבור החרדי.

בשנת 1972, רכש שר הבריאות דאז יצחק רפאל (שהיה מושמץ באופן עקבי בעיתון הנ"ל) את העיתון ומאז הפסיק העיתון את הוצאתו לאור.

בחודש אייר תשכ"ו יצא העיתון בכותרת ראשית הזויה שטענה כי "הרבי מלובביץ' יבוא בקיץ לישראל". הכותרת הפנתה לידיעה שולית במסגרת מדור שנקרא "אל תופתע אם...", שם נאמר כי הרבי יגיע לביקור בן ארבעה ימים בישראל. העיתון טען כי הרבי יבקר ב"ירושלים, צפת, טבריה, ראשון לציון, קרית גת ולוד" ו"יסיים ביקורו בהתוועדות חסידית גדולה בכפר חב"ד".

בעקבות הפרסום התקבלו ממזכירות הרבי, ומהרב חמ"א חדקוב ע"ה, תגובות קשות מהם ניתן היה להבין כי הפרסום ההזוי והשקרי הכעיס את הרבי.

הרב אהרן דב הלפרין, עורך כפר חב"ד מספר: "הייתי אז ילד בן 12. אני זוכר שנסעתי באוטובוס, בקו 2 ברחוב יפו, וראיתי בקיוסק ממול את השער של 'פנים אל פנים'. ירדתי מהאוטובוס, היו לי כמה לירות בכיס וקניתי את העיתון. אני זוכר את האכזבה הגדולה שהייתה לי אחרי שראיתי את ההפנייה למדור "אל תופתע אם...", שהיה מדור זניח וחסר משמעות".

י"ב בטבת תשס"ו
 
 
 
 
 
 
הגב לכתבה

תגובות
2
1. לא מתאים
עם כל הכבוד לרצון ליצור כותרות. לא מתאים לכתבו את הביטוי ' הכעיס את הרבי'. אל תהיו ...
י"ג בטבת תשס"ו
2. בזמנו זה היה השבועון הדתי היחידי
לחרדים לא היה שבועון אלטרנטיבי אחר ולכן גם הם רכשות את העתו הזה.
בימים ההם העתון הזה היה מאד פופולארי.
י"ג בטבת תשס"ו